lördag 27 september 2008

Hmm jag håller nog på Obama

I och med att jag bakar samtidigt så har jag missat lite av debatten mellan McCain och Obama men jag tittade just på deras tal ang Irak-kriget och där var Obama pricksäker. Han sa i princip att "- varför lägga 600 miljarder dollar på ett krig när vår ekonomi är kass. Vi har förlorat 4000 liv och sett 30000 skadade. -Jag var emot detta kriget redan för sex år sen av många anledningar men främst för att vi inte kunde veta vad kostnaderna blev då ingen direkt strategi hade gjorts. Plus att vi inte var färdiga i Afghanistan! Bin Laden är ju fortfarande fri!"

McCain hade inget direkt svar till detta tyckte jag och började istället snacka om att Obama inte vet vad han snackar om då han är en kostymnisse eller som han sa "chairman"

Som det ser ut nu så lånar USA pengar av andra länder till Irak-kriget.

Nu ska tårtsmeten in i ugnen.

Inga kommentarer: