torsdag 25 september 2008

Allmänt dålig dag som måste firas

Feta räkningar kom idag... Jag och sambon har bestämt oss för att flytta så nu är vi ute efter en luftig etta i centrala Malmö istället för den tvåa vi har nu. Vår hyra ligger runt det normala men det är ändå jobbigt. Vi bor redan centralt så vår lägenhet är säkerligen attraktiv. Förhoppningsvis har vi en ny lägenhet innan årsskiftet.

Ser faktiskt fram emot att flytta. Vi behöver båda en ny start. Efter ett halvårs helvete med dålig ekonomi och bråk inom familjen vilket har lett till total splittring så vill jag bara ifrån denna lägenheten.
Vår ekonomi har börjat lösa sig men det kommer bli lättare med en lägre hyra.

Anledningen att jag skrev att denna dåliga dag måste firas är för när jag ställde mig på vågen imorse så blev jag glad. Nu har jag gått ner 10 kilo. Första målet är avklarat!

Imorgon ska vi ringa vår fastighetsägare och snacka lgh-byte. Håll tummarna!

/Caroline

Inga kommentarer: